משחקי חברה לילדי הגן - רעיונות למשחקי חברה לילדים בגן - סופר עץ

משחקי חברה לילדי הגן - למה הם כל כך חשובים

פורסם ע"י gal paz בתאריך

תקופת הילדות היא תקופה מיוחדת בחיי האדם. בין היתר מכיוון שהיא משופעת בחוויות והזדמנויות ללמוד ולפתח את מכלול היכולות, שישמשו את הילדים בהמשך החיים. התקופה בה הם נמצאים בגן הילדים, היא מהמעצבות והמשמעותיות ביותר בחייהם. לכן ישנה חשיבות רבה לתכנים שהם סופגים ולהתנסויות השונות שהם עוברים בתקופה זו.

אחת הדרכים המרכזיות להקנות לילדים יכולות מסוגים שונים, כמו גם ידע וערכים, היא באמצעות משחקי חברה לילדי הגן. משחקים אלה לא נועד רק להנאה ולבילוי, אלא מהווה גם דרך יעילה לפתח את כישורי התקשורת, החברה והיכולת הרגשית של הילדים. מדובר במשחקים מסוגים שונים, כמו משחקי תנועה, משחקי חשיבה, משחקי יצירה ומשחקי תפקידים.

 

10 יתרונות של משחקי חברה לילדים

לא לחינם משחקים לילדים בגן תופסים חלק נכבד מהזמן שהם מבלים בו, בין אם המשחק מתקיים בחצר או בפינות הפעילות השונות. מדובר בכלי חינוכי עוצמתי, בעלת חשיבות רבה בהתפתחות הילדים.

  1. יכולות חברתיות: משחקי חברה מעודדים את הילדים לשתף פעולה, לעבוד יחד, וליצור קשרים חברתיים. הם לומדים להתמודד עם דילמות חברתיות ועם החלטות ואתגרים קבוצתיים, וכן להשמיע ולשמוע דעה ורצונות של אחרים.

  2. תקשורת: המשחקים השונים הם הזדמנות לשפר את כישורי התקשורת של הילדים, בין אם מדובר בתקשורת מילולית או שאינה מילולית. עליהם להבין ולהעביר מסרים בצורה ברורה, כדי שהמשחק יהיה מוצלח ומהנה לכולם. הדבר תורם גם לפיתוח כישורי השפה שלהם.

  3. ריכוז והקשבה: בסוגים שונים של משחקי חברה, הילדים צריכים להקשיב היטב להוראות, לקרוא את שפת הגוף של חבריהם, ולהבין את מהלך המשחק. כך מתפתחת גם היכולת להקשיב, להבין ולהגיב בהתאם.

  4. פתרון בעיות: משחקי חברה לילדים בגן דורשים מהם לחשוב בצורה יצירתית, כדי לפתור בעיות שעלולות להתעורר במהלך המשחק. הדבר מפתח את יכולת ההחלטה ומציאת הפתרונות שלהם. 

  5. דמיון ויצירתיות: משחקים שונים כמו משחקי תפקידים ותחפושות, מגרים את הדמיון של הילדים ומעודדים אותם ליצור עולמות חדשים, להמציא סיפורים ולחשוב מחוץ לקופסא. 

  6. אמפתיה והבנה רגשית: תוך כדי משחק, עשויים להתעורר מצבים בהם הילדים צריכים להבין ולהתייחס לרגשות ולמחשבות של חבריהם. הדבר מפתח את יכולת ההזדהות, ההכלה וההבנה של נקודות מבט שונות.

  7. קשרים חברתיים: כאשר הילדים משחקים יחד, נוצרים ביניהם קשרים חברתיים חיוביים. בנוסף, המשחק מאפשר להם להכיר חברים חדשים ולהתחבר איתם.

  8. יכולות מוטוריות: משחק חברה עשוי לכלול פעולות גופניות שונות. אלה יכולות להיות פעולות כמו ריצה, משחק בכדור, בנייה בלבנים מעץ, הכנת תחפושות או הלבשת בובות. משחקים כאלה מחזקים את היכולות המוטוריות הגסות או העדינות של הילדים.

  9. שייכות: המשחק המשותף מאפשר לילדים להרגיש חלק מקבוצה גדולה יותר, אליה הם שייכים. כאשר המשחק מונחה על ידי הגורם המטפל, כל הילדים שותפים לו ובכך מתפתחת גם תחושה של שוויון ביניהם.

  10.  לימוד תוך הנאה: עצם העובדה שדרך משחק מהנה, משעשע ומרתק, ניתן להעניק לילד כל כך הרבה יכולות וכלים להמשך החיים, הופכת אותו לכלי לימוד מושלם. בדרך זו הוא לומד בצורה אינטראקטיבית ומטמיע את היכולות הללו באופן טבעי.

 

משחק חברה בפינת פעילות

כמעט בכל גן ילדים ממוקמות מספר פינות פעילות מצויידות, סביב החלל הראשי. הפינות הללו נועדו על מנת לשחק בקבוצות קטנות, סביב נושא מסוים. הפעילות הזו מאפשרת לממש את כל היתרונות של משחקי חברה לילדי הגן, באופן ממוקד ואינטימי יותר. בין פינות הפעילות הנפוצות ניתן למצוא:

  • פינת בובות

  • פינת מטבח

  • פינת בנייה

  • פינת רחיצה והחתלה

  • תיאטרון בובות

  • דוכן מכירות

 

משחק בפינות אלה ודומות להן, מהנה במיוחד עבור הילדים. תוך כדי עשייה ובנייה משותפת, הם מחזקים את כישורי התקשורת שלהם, חלוקת התפקידים, המוטוריקה, יכולת פתרון בעיות ועוד.

סופר עץ - פינות פעילות ומשחק לילדי הגן

אנחנו ב"סופר עץ" מקדישים מחשבה לעיצוב ולייצור של פינות פעילות ופריטי ריהוט, המתאימים למשחקי חברה בגן. אנחנו מוודאים שכל אחד מהרהיטים ומהמשחקים שאנחנו מייצרים, יהיו עשויים מהעץ האיכותי ביותר ולא יכילו רעלים שונים. בנוסף, אנחנו דואגים שהם יהיו שימושיים ונוחים, הן למשחק והן למטרות החינוכיות השונות. הציוד והריהוט מתאימים לכל מסגרות החינוך לגיל הרך, מפעוטונים ועד לחטיבה הצעירה, וכמובן גם לבית. אתם מוזמנים להתרשם מהפריטים השונים כאן באתר, ולהזמין אותם במשלוח עד הבית. אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לייעוץ, אל תהססו לפנות אלינו בטלפון 09-7687444 

 

שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →