עיצוב וריהוט מעונות יום - כל המידע על עיצוב תינוקיה - סופר עץ

עיצוב מעונות יום - איך עושים את זה נכון

פורסם ע"י gal paz בתאריך

מעון יום הוא למעשה המסגרת הראשונה בה שוהים תינוקות ופעוטות, מחוץ לבית המשפחה שלהם. שם הם עורכים היכרות ראשונה עם העולם שבחוץ, ונמצאים בתהליך התפתחות מתמיד. לכן  עיצוב מעונות יום הוא בעל משמעות רבה, מכיוון שהוא צריך לענות על הצרכים הפיזיים, הרגשיים והחברתיים של הילדים ומשפיע על התפתחותם.

 

עיצוב מעונות יום - המלצות וטיפים חשובים

כאשר מתחילים בתכנון של עיצוב מעון יום או עיצוב תינוקיה, ישנם פרטים רבים שיש לקחת בחשבון, על מנת ליצור עבור הילדים את הסביבה המתאימה ביותר. הנה כמה מהנקודות שיש לתת עליהן את הדעת:

  1. בטיחות: ישנה חשיבות עליונה לבטיחות הילדים. לכן יש לדאוג לאביזרים ולרהיטים שלא יכולים לפצוע או לפגוע בהם. יש לשים לב שהתאורה חזקה מספיק ושהריהוט בטיחותי ונוח. עוד כדאי לוודא שהרצפה אינה חלקה או להתקין במעון רצפה רכה, למניעת פציעות.

  2. ריהוט ידידותי: מומלץ לאבזר את החלל בעזרת ריהוט למעונות יום, שמותאם לצרכים של תינוקות ופעוטות. מדובר בריהוט נוח, שמתאים לגובה וליכולות המוטוריות של ילדים קטנים. רצוי שהוא יהיה עשוי מעץ וצבוע בצבעים שאינם רעילים. על הריהוט להיות עמיד לאורך זמן וניתן לניקוי בקלות.

  3. אזורי משחק מגוונים: חשוב ליצור בחלל אזורי משחק שונים, המאפשרים לילדים להתפתח, ללמוד וליהנות. יש להציב בהם צעצועים תואמים לשלב ההתפתחותי, ספרים לגילאים שונים, וכן חומרים שמגרים את חוש הראיה, השמיעה והמישוש.

  4. מרחב מרגיע: מומלץ לעצב את החדרים כך שתיווצר אווירה נעימה ומזמינה, על מנת להעניק לתינוקות תחושת נוחות ושלווה. ניתן לעשות זאת בעזרת אור טבעי או תאורה שמדמה אור יום; צבעים בהירים וצבעוניים; צמחיה ירוקה; חומרים טבעיים כמו עץ וכותנה; תמונות וציורים על הקירות ועוד.

  5. חלל פתוח לפעילות משותפת: ילדים קטנים זקוקים למרחב, כדי לבצע פעילות גופנית מסוגים שונים. באופן זה הם יכולים לשחק משחקי תנועה, לקפוץ ולרוץ או לשבת בקבוצה לצורך פעילות חינוכית.

  6. אזור טיפול ושירותים: תינוקות ופעוטות זקוקים לטיפול אישי, שכולל רחיצת ידיים, החלפת חיתולים או בגדים וניקיון כללי. חשוב לדאוג שהחלל המיועד לכך יהיה מותאם לצרכי הילדים והצוות המטפל, מבחינת עיצוב, נוחות ובטיחות.

 

איזה ריהוט נדרש לצורך עיצוב מעון יום?

על מנת להבטיח שעיצוב המעון או התינוקיה יענו על כל הצרכים האלה, חשוב לבחור ברהיטים מתאימים, המיועדים לכך. כאמור, מומלץ שפריטי הריהוט יהיו עשויים ברובם מעץ טבעי, ויהיו איכותיים ובטיחותיים. הנה כמה מהפריטים שכדאי לאבזר בהם את המעון:

  • מיטות: רצוי לבחור במיטות בגובה נמוך ובגודל המתאים לפעוטות. ניתן להזמין מיטות במשקל קל, שנערמות זו על גבי זו. באופן זה החלל הפתוח יוכל לשמש הן לשינה והן למשחק.

  • כיסאות: כיסאות לילדים קטנים מעוצבים כך שהילד יוכל להתיישב עליהם באופן עצמאי. עליהם להיות יציבים ועשויים מחומרים עמידים. ניתן לרכוש כיסאות עץ עם או בלי ידיות, ולצורך משחק בחצר - כיסאות פלסטיק קלים. בנוסף, ישנם כיסאות ייעודיים, כמו כיסא לפינת רופא או כיסא יום הולדת. עבור תינוקות מומלץ לרכוש כיסא גבוה.

  • שידת החתלה: מכיוון שרוב הילדים במעון יום עדיין זקוקים לחיתול, חשוב שתהיה בו שידת החתלה נוחה. על השידה לכלול משטח החתלה רך ומגירות או תאים, בהם ניתן לאחסן ציוד כמו חיתולים, משחות ומגבונים.

  • שולחנות: ישנן סוגים רבים של שולחנות שמתאימים למעון יום, המיועדים לצרכים שונים. כדאי להצטייד בשולחנות אוכל עגולים או מרובעים, שיכולים לשמש גם כשולחנות יצירה; בשולחנות משחק כמו שולחן חימר, שולחן מים ושולחן רופא או רופאה; ובשולחנות גבוהים המיועדים לפעילות שמתבצעת בעמידה.

  • מקומות אחסון: במעון יש שפע של אביזרים, כמו כלי אוכל, צעצועים, אביזרי יצירה, ציוד אישי ועוד. לכן חשוב שיהיו בו שפע של מקומות אחסון כמו ארונות, שידות ומגירות.

 

סופר עץ - רהיטים איכותיים למעונות ולגני ילדים

אם אתם מתכננים לפתוח מעון יום או מעוניינים לחדש ולרענן את מלאי הרהיטים שבו, אצלנו ב"סופר עץ" תוכלו למצוא מגוון של רהיטים ייעודיים למעון יום: כיסאות, שולחנות, מקומות אחסון, פינות פעילות ועוד. כל הרהיטים שאנחנו מייצרים ומשווקים מותאמים במיוחד לצרכים הספציפיים של תינוקות, פעוטות וילדים קטנים - מבחינת בטיחות, נוחות, גודל, עמידות וקלות הניקיון. אנחנו מזמינים אתכם להתרשם ממגוון הפריטים השונים שבאתר, בעזרתם תוכלו לעצב מעון נעים ונוח, שהילדים והצוות יהנו לשהות בו. לכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 09-7687444


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →