ציוד למעון יום - איזה ציוד מומלץ ואיפה קונים? - סופר עץ

ריהוט למעון יום: איך לבחור ציוד איכותי למעוני יום לגיל הרך?

פורסם ע"י gal paz בתאריך

יצירת סביבה מזמינה ומעניינת היא חשובה במיוחד במעון יום לגיל הרך. המעון צריך לתת מענה לכל הצרכים של הילדים הקטנים – לשחק, ללמוד, להיות באינטראקציה עם ילדים אחרים או ללכת לנוח. ככל שהאווירה במעון שמחה ומהנה יותר, כך הילדים ירצו לבוא אליו ולבלות שם זמן איכותי בסביבה בטוחה, מעניינת ומעשירה. 

המעון הוא המקום הראשון בו הילדים פוגשים סביבת למידה מאורגנת ולעיצוב נכון יש משמעות רבה ביצירת סביבת למידה ידידותית ומזמינה. כל פינת פעילות במעון יכולה להפוך למקום מעודד למידה ומשחק בעזרת הציוד המתאים – פינת קריאה עם מדפים נמוכים נגישים לילדים, פינת יצירה עם חומרים שונים, פינת תחפושות מאובזרת וכדומה.

 

טיפים לקניית ריהוט למעון יום

הצעד הראשון ביצירת סביבת המעון הוא בחירת ריהוט מתאים. הריהוט והציוד במעון צריכים להתאים לגיל הילדים הן במידה והן באופן השימוש בהם. ככל שהמרחב מרווח, ורסטילי ונוח כך הוא יתרום יותר להתפתחות הנפשית והפיזית של הילדים.

ריהוט למעונות יום צריך להיות:

  • יציב ובנוי היטב
  • ללא פינות חדות או קצוות בולטים
  • במידות המתאימות לגיל הילדים
  • בטוח ונוח לשימוש

בשונה מקניית ריהוט לבית, בחירת ריהוט או ציוד למעון דורשת תשומת לב והתאמות מיוחדות לילדים. זוהי ממלכה של אנשים קטנים שזקוקים למקום המותאם לצרכים ולגודל שלהם בו יוכלו להרגיש בנוח ולשחק ללא דאגות.

מעבר להתאמת גודל הריהוט, יש לקחת בחשבון גם את נוחות השימוש לילדים. למשל, בחירת כסאות שילד יכול להזיז בקלות או מגירות אישיות עם ידיות בגודל שמתאים לכף יד של ילד.

התאמה חשובה נוספת נעשית באזורים בגן או במעון להם לא נרצה לתת גישה לילדים. למשל, ארון תרופות, ציוד שמותר להוציא רק עם אדם מבוגר, אספקה, מזון וכדומה. את הדברים שלא נועדו לילדים ניתן לאחסן בקלות במקומות גבוהים שלילדים אין גישה אליהם או בארונות נעולים.

 

איזה ציוד צריך למעון?

הדבר הראשון שיש להתמקד בו הוא בחירת שולחנות וכסאות. אלה ישמשו במרכז הלמידה והמשחק במעון. השולחנות והכיסאות צריכים להתאים לגיל ילדי המעון גם בעיצוב וגם בגודל, כך שהילדים ירצו להשתמש בהם.

ניתן לקנות שולחנות במגוון רחב של צורות, מידות וסגנונות. מומלץ להשתמש בסוגים ובצבעים שונים של שולחנות שגם יהוו סימן לילדים לשימושים השונים של השולחנות וגם יכניסו צבע ושמחה למעון. גם הכיסאות יכולים להכניס עניין במגוון צבעים רכים או בוהקים.

אחת המיומנויות החשובות שילדים לומדים בגילאים צעירים היא המיומנות להחזיר דברים למקומם. לכן ציוד למעון יום לגיל הרך צריך להיות מאוחסן בצורה חכמה. מצד אחד הציוד צריך להיות נגיש וגלוי לעין כך שהילדים יוכלו להגיע אליו בקלות ומצד שני הוא צריך להיות מסודר ומאורגן כדי לשמור על יעילות ונוחות.

על מנת ליצור אחסון חכם יש לדאוג לשפע של מקומות אחסון שונים כמו ארוניות, מדפי ספרים, מגירות, מתלים, כונניות ועוד. ככל שהריהוט נגיש יותר ומסודר בצורה כזו שמאפשרת מקסימום מרחב פתוח למשחק ומינימום בלאגן, כך הילדים יוכלו לשחק וללמוד בטבעיות רבה יותר.

לבסוף, את כל הציוד והריהוט יש לסדר ולחלק על פי אזורים שונים של פעילות. בין אם עומד לרשותנו חלל גדול או קטן, יצירת אזורי פעילות מסייעת לילדים להתמקד ולגוון את המשחק שלהם ולגננת לנווט את הפעילות לאורך שעות היום. ניתן ליצור הפרדה פיזית או חלוקה לאזורים על ידי שטיחים, מחיצות, צבעים שונים ועוד.

בחירת הריהוט הנכון תורמת רבות ליצירת סביבה מזמינה לילדים צעירים בה יוכלו ללמוד ולהתפתח. כמו כן, היא נותנת לצוות ולהורים שקט נפשי בידיעה שהילדים נמצאים במקום בטוח ומותאם לצרכיהם. זוהי התחלה נפלאה לחיים של למידה, משחק והנאה.

אם אתם מחפשים ציוד או ריהוט לגן ילדים או למעון לגיל הרך, הגעתם למקום הנכון. אנחנו בחברת סופר עץ מתמחים בבנייה, יצור ושיווק של ריהוט וציוד שמותאם בדיוק לילדים תוך שימת דגש על נוחות, בטיחות ואיכות.

חשוב לנו שתקבלו את המוצרים הטובים ביותר עבור גן הילדים או המעון שלכם ולכן אנחנו מקפידים על הרמה הגבוהה ביותר בכל שלבי הייצור ועל מתן שירות מלא, מקצועי ואמין לכל אורך הדרך.

 

 


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →